-
Hlavná strana
- Najdôležitejšie správy o Toyota Gazoo Racing vo februári 2025
SpäťNajdôležitejšie správy o Toyota Gazoo Racing vo februári 2025
Toyota Gazoo Racing (TGR) vstúpila do februára 2025 s intenzívnymi prípravami na začiatok sezóny FIA World Endurance Championship (WEC), keď 20. februára oznámila zahájenie svojej kampane na Qatar 1812km, prvom závode sezóny 2025, ktorý sa konal 28. februára. Tím predstavil dva GR010 HYBRID vozy, ktoré budú riadené jazdcami, ako sú Nyck de Vries a Kamui Kobayashi, s cieľom pokračovať v misii „vytvárať stále lepšie automobily z motoršportu“ a prinášať radosť fanúšikom po celom svete. Závod v Katare začal 26. februára dvoma 90-minútovými tréningovými jazdami, vrátane jednej po zotmení, kvalifikáciou 27. februára, zatiaľ čo 10-hodinový závod skončil 28. februára, kde #8 GR010 HYBRID skončil na 5. mieste a #7 na 6. mieste v triede Hypercar.
Najdôležitejšie výsledky a forma tímu
Počas testov Prologue na Lusail International Circuit 22. februára TGR dokončilo intenzívne a efektívne dvojdenné testovanie, počas ktorého sa zameralo na zlepšenie výkonu a konzistentnosti svojich dvoch GR010 HYBRID vozov pomocou prístupu zameraného na jazdcov pre nastavenia a strategické úpravy. V prvý deň testov #8 vůz obsadil 10. miesto s časom +1.641 sekúnd za lídrom a #7 vůz 15. miesto s časom +1.991 sekúnd, zatiaľ čo druhý deň #7 vůz skončil 8. s časom +1.132 sekúnd a #8 11. s časom +1.722 sekúnd. Tím zaznamenal stabilné výkony, ale zostal za poprednými tímami, ako sú Cadillac a Ferrari, čo motivuje fanúšikov k očakávaniu ďalších vylepšení počas sezóny.
Prestupy, zranenia a špekulácie
Toyota Gazoo Racing udržala stály tím jazdcov pre sezónu 2025, vrátane Nycka de Vriesa, Kamui Kobayashia a Sébastiena Buemiho, bez výrazných prestupov, ale príspevky na X naznačujú, že tím môže zvažovať posilnenie technického tímu pre budúce sezóny, najmä vzhľadom na nové pravidlá pre rok 2026. Neboli hlásené žiadne zranenia, ale fanúšikovia sú znepokojení potenciálnymi technickými problémami s GR010 HYBRID, o ktorých sa špekuluje na X, čo vedie k debatám o spoľahlivosti vozov. Špekulácie o možnom partnerstve s Haas F1 Team v budúcnosti taktiež rastú, čo by mohlo posilniť prítomnosť Toyota Gazoo Racing vo Formule 1, hoci zatiaľ zostáva nejasné.
Reakcie fanúšikov a očakávania
Fanúšikovia sú nadšení z výsledkov v Katare a potenciálu GR010 HYBRID, ale frustrovaní z nižších pozícií počas testov a možných technických problémov, čo viedlo k diskusiám na X o budúcnosti tímu. Príspevky na X odrážajú zmiešané reakcie – niektorí chvália TGR za konzistentnosť a odvahu s hybridnými technológiami, zatiaľ čo iní kritizujú pomalý pokrok oproti konkurentom, ako sú Porsche a Ferrari. Priaznivci veria, že Toyota Gazoo Racing môže v marci zlepšiť pozíciu, ak tím odstráni technické nedostatky a optimalizuje stratégiu.
Čo čaká Toyota Gazoo Racing v marci
V marci čaká Toyota Gazoo Racing pokračovanie sezóny WEC na 1000 Miles of Sebring 14.–15. marca v USA, kde fanúšikovia očakávajú lepšie výsledky po testoch v Katare a vylepšenia GR010 HYBRID. Tím sa zameria na optimalizáciu výkonu a spoľahlivosti vozov po úvodnom závode, zatiaľ čo špekulácie o technických inováciách a možnom vstupe do Formuly 1 naďalej rozprúdžujú záujem. Priaznivci dúfajú, že Toyota Gazoo Racing obnoví svoju dominanciu z predchádzajúcich rokov a získa titul v triede Hypercar, ak tím splní svoje sľuby o technických vylepšeniach.