-
Hlavná strana
- Najdôležitejšie správy o Mercedes-AMG Petronas vo Formule 1 vo februári 2025
SpäťNajdôležitejšie správy o Mercedes-AMG Petronas vo Formule 1 vo februári 2025
Mercedes-AMG Petronas vstúpil do februára 2025 s veľkými očakávaniami po odhalení svojho nového bolidu W16 počas digitálneho spustenia 24. februára, čo tímový šéf Toto Wolff označil za „vzrušujúcu novú éru“ po odchode Lewisa Hamiltona do Ferrari. Fanúšikovia po prvýkrát uvideli dizajn W16, ktorý kombinuje striebornú a čiernu farbu s menšími hviezdičkami, odrážajúc elegantný návrat k tradičným farbám Mercedesu, na podujatí F1 75 Live 18. februára v Londýne. George Russell, teraz hlavný jazdec tímu, a nováčik Andrea Kimi Antonelli absolvovali úspešné testy v Bahrajne 26.–28. februára, kde Antonelli viedol ráno prvého dňa s časom 1:31.428 a Russell skončil posledný deň testov ako najrýchlejší s časom 1:29.999, čo ukázalo sľubný štart sezóny 2025.
Najdôležitejšie výsledky a forma tímu
Mercedes-AMG Petronas predviedol silné výkony počas testov v Bahrajne, kde tím absolvoval 148 kôl prvého dňa a celkovo viac ako 600 kôl počas troch dní, čo naznačuje spoľahlivosť W16. Russellov najrýchlejší čas na záverečný deň testov, 1:29.999, a Antonelliho rýchly čas 1:31.428 v prvej session ukázali, že tím môže byť konzistentným konkurentom, ale príspevky na X ukazujú zmiešané reakcie fanúšikov – niektorí sú optimistickí, zatiaľ čo iní pochybujú, či Mercedes dokáže opäť dominovať ako v rokoch 2014–2021. Tím priznal potrebu zlepšenia aerodynamiky W16 a stratégie po testoch, ale Wolff verí, že tím môže byť na stupňoch víťazov v sezóne 2025, ak sa vyhne „pasciam“ z minulých rokov.
Prestupy, zranenia a špekulácie
Odchod Lewisa Hamiltona do Ferrari po sezóne 2024 je najväčšou zmenou pre Mercedes-AMG Petronas, zatiaľ čo príchod 18-ročného Andrea Kimi Antonelliho ako nového partnera Georgea Russella prináša veľké nádeje pre tím. Neboli hlásené žiadne zranenia, ale príspevky na X naznačujú tlak na Antonelliho kvôli jeho nedávnym nehodám v iných sériách, čo vyvolalo debaty o jeho pripravenosti na F1. Špekuluje sa o možnom návrate Valtteriho Bottasa ako rezervného jazdca, zatiaľ čo tím zvažuje posilnenie technického tímu pre sezónu 2026, keď prídu nové pravidlá. Fanúšikovia sú nadšení z novej éry, ale nervózni z možných chýb Antonelliho.
Reakcie fanúšikov a očakávania
Fanúšikovia sú nadšení z nového W16 a potenciálu Antonelliho, ale frustrovaní z absencie sponzorstva INEOS, čo zanechalo prázdne miesto na livery, a z vysokých cien vstupeniek na Veľké ceny, čo viedlo k protestom na X. Príspevky na X odrážajú zmiešané reakcie – niektorí chvália Russella za jeho vedenie a Wolffovu víziu, zatiaľ čo iní kritizujú nedostatočné vylepšenia W16 po troch rokoch bez titulov. Priaznivci veria, že Mercedes-AMG Petronas môže konkurovať McLarenu a Red Bullu v marci, ak tím optimalizuje auto a Antonelli zvládne tlak.
Čo čaká Mercedes-AMG Petronas v marci
V marci čaká Mercedes-AMG Petronas začiatok sezóny Formuly 1 na Veľkej cene Austrálie 14.–16. marca na Albert Parku, kde fanúšikovia očakávajú debut Antonelliho a výkony Russella proti Verstappenovi z Red Bullu a Leclercovi z Ferrari. Tím sa zameria na zlepšenie aerodynamiky W16 a konzistentnosti po testoch, zatiaľ čo špekulácie o budúcnosti Antonelliho a technických stratégiách pre rok 2026 naďalej rozprúdžujú záujem. Priaznivci dúfajú, že Mercedes-AMG Petronas obnoví svoju dominanciu z rokov 2014–2021, ak Wolff a tím splnia svoje sľuby o návrate na vrchol.